Sa Serra Grossa – Dalt Vila

Publicado: 25 agosto, 2011 en Sin categoría

No podía tornar al poble sense fer una ruta per Sa Serra Grossa de Eivissa, i com que no conec el terme ni tinc GPS, decidisc fer-la seguint unes marques.

A les 8:30 ixc de casa per a buscar la primera marca que està en una rotonda a 1km mes o menys i seguint les marques per diversos camins hem clave en la vall de Benimussa i als 6 kms començe la primera pujada important hasta Sa Capelleta. Esta pujada resulta ser mes llaraga i dura del que m’esperava i en arribar dalt trobe una altra marca que hem fa baixar per una trialera bestial que hem trau a una camí que hem deixa a uns 4kms de Eivissa.

En arribar a este punt hem trobe amb el primer problema, no trobe cap de marca de la ruta, aixina es que decidixc tornar arrere hasta la última marca que había vist per si me la había passat, pero res, rastrege el camí i ni marca ni osties i decidisc anar a Eivissa per buscar algún plano.

Una vegada en Eivissa faig un poc de turisme i vaig cap a Dalt Vila per fer-me un parell de fotos amb la meua màquina.

Quant estava fent-me les fotos no imaginava el que m’esperava.

Després de fer un poc de turisme trobe una oficina de informació i hem donen un plano de rutes, aixó si en Alemà, pero pense “Això que es pa un Travesser”… Agarre el plano i peleant peleant trobe una marca de la ruta que estava fent a uns 4kms de Eivissa i seguint les marques per diversos camins començe a pujar la Serra Grossa.

En un punt hem confundisc i faig qüasi 2 kms de pujada per una senda que no porta a cap de puesto, aixina es que torne arrere, agarre la senda correcta i altra vegada a pujar. El camí comença a complicar-se, la pujada cada vegada es mes dura i el sol apretant. Als 3kms de pujada començe a pensar que fa rato que no veig cap de marca, en això hem trobe amb un home, li pregunte i hem diu que no coneix el terme pero sap que encara hem queda prou de pujada i que dalt n’hi ha una bifurcació amb 2 sendes, entre els dos deduïm que pot ser una vaja cap a Sant Antoni i l’altra cap a Sant Josep. Continue pujant i conforme puc conseguisc coronar, aixó si, arribe destrossat..

Quant arribe dalt no veig cap de bifurcació, aixina es que seguisc per la senda i començe a baixar, als 200 o 300 metres veig que la senda va cap a unes antenes, cosa que m’alegra ja que els travesseres tenim una ampli historial com a antenistes, pero en arribar a estes antenes la senda es converteix en caminal de pedres i veig que va cap a altres antenes, axina es que baixe de la bici i cap a vall serra a través. Quant arribe a estes altres antenes s’acaba el caminal i hem torbe en mig de una serra que no conec, a les 12:30 amb un sol per a morir-se i rebentat después de la pujada, intente beure de la camelback i resulta que tampoc hem queda aigua… i hem pregunte, ara que faig??. Pues no hem queda una altra que carregar la bici al coll i pujara serra a través per a buscar de nou la senda. Una vegada dalt decidisc tornar a Eivissa i agarrar la via de servici per a tornar a Sant Antoni, pero quant començe a baixar veig un caminal, no hi havia cap de marca pero veig que creua a l’altre costat de la serra i també veig algunes casetes, pare i pense que fer i al final decidisc probar sort. Comeneçe a baixar i el caminal cada vegada va posant-se mes malament, la trialera esta molt xula pero jo no la disfrute perque vaig pensant que també hem tocará pegar mitja volta i tornar a pujar, pero quant arribe baix a uns 100 metres trobe una altra marca de la ruta que estava fent, en eixe moment hem trobe eufòric de alegria, li fique el plat gran encara que anava molt justetet de forces, i començe a pegar-li canya en la direcció de la marca, después trobe una altra marca, sempre per camins i trialeres i quant hem done conter ja estava a 2kms de casa.

Al final he fet 58kms de aventura total i el paisatge, sendes i trialeres impresionants.