L’OLLERIA – PLA DE CORRALS

DATA: 15 d’Agost de 2013

DISTÀNCIA: 59 Km

PARTICIPANTS:

-Sergi Boluda, “Xexo”,  el president, el director de ruta, el mecànic.

-Rafa Gil, “el potro”, el metge de l’equip.

RUTA:

En Agost molts dels travessers tenen vacances, apartaments en la platja o poques ganes… Així que ens vam juntar dos personetes, molt ben avinguts, per fer una ruta clàssica, però sempre bonica.

Quedàrem 7:30 h. Sense cap retràs. Anàrem per la Serratella i Miranda fins la casa del Salido. Des d’allí, ple de pedres, com li agrada a Xexo, i patint Rafa, arribarem fins Bellús. Des d’ahí  al pantano, i per camí fins Benigànim. Ruta turística pel poble, buscant la carretera, direcció Quatretonda. Després d’uns 2 km per carretera, camí de la senda del Port, i després camí del Puchol, acabant en Quatretonda. Creuàrem Quatretonda i després pujadeta fins començar la serra del  Buixcarró.

La Serra del Buixcarró és una alineación muntanyenca entre les comarques de la Vall d’Albaida, La Safor i La Costera. La serra s’ubica entre la serra Grossa, que enllaça amb la del Buixcarró mitjançant la serra de Requena (per l’oest), i el massís del Mondúver (per l’est) de la que està separat del poljé de Barx. Al nord trobem les serres de la Valldigna.

Les principals altures d’esta serra són el cim Aldaia (755 m), el Picaio (697 m) i l’Alt de l’Hedra (672m). Els pobles que envolten la serra són: a la Vall d’Albaida Pinet i Quatretonda;  a la Costera Barxeta; i a la Safor Barx i la Marxuquera.

Una bonica serra, on Xexo disfrutà de les pedres i Rafa del paisatge. Passem per Plà de Corrals (ja vaig parlar d’este Poblet, que depen de Simat de la Valldigna en la ruta publicada el 23 de Maig d’enguany), ens fem la foto i no parem a esmozar per por a la calor.

IMG-20130815-WA0001

Costeretes cap a Barxeta i arribem a Genovés, al nostre baret. Molt apanyat i bon preu. Després de l’entrepà, Cova negra, Bellús, per camí  de terra fins Guadassèquies i pel camí fins L’Olleria.

Una ruta preciosa, que esta vegada hem fet en unes xicotetes variants…

Amunt Travessers!! i fins el pròxim dissabte.