MOIXENT – VALLADA PER ASFALT

DATA:DATA: 17 d’Agost de 2013
DISTÀNCIA: 55 Km
PARTICIPANTS:
-Paco Boluda, “Boluhome”, un home tranquil, el director de ruta, el mecànic.
-Rafa Gil, “el potro”, el metge de l’equip.

RUTA:
En Agost continúen la majoria de travessers de vacances. Així que ens vam juntar els Boluda i el boludo de Rafa una vegada més. Això sí no vam necessitar a ningú més per passar-ho genial. Els dos valents d’este dissabte sóm menys cabres que els clàssics travessers, així que vam decidir “agarrar” les scott d’una única suspensió (realment jo és l’única que tinc) i fer una ruteta per asfalt, com a nosaltres ens agrada.
IMG-20130822-WA0000
De nou quedarem matinet, a les 7:30 h, al carrer escultor Benlliure, “on mana Rosa la gata…”, sense retrasos. Tirarem pel camí d’Aielo, passant per l’ermita, travessant el Poblet (toma Contre… perquè L’Olleria sí és un poble en solera…) i agarrante el clàssic port del Campello. Xarrant i patint un poc pujarem, i després baixada cap a Moixent. Poc abans del poble, vam vore l’embassament del bosquet, que com podeu vore en les fotos és preciós. Una “lugarenya” que passetjava i ens va fer les fotos ens va dir que per allí també hi havien rutes. Les farem atre dia.

IMG-20130817-WA0000

En Moixent vam esmorzar. Rafa no parava de xarrar. Què pesat!!! El pobre Paco ho aguantava estoicamente. Inclús parlava i tot…

I ara la part cultural de la setmana…
Moixent (Mogente per alguns tanos…) és un poble de la comarca de la Costera. Limita amb la Font de la Figuera i Vallada, en la mateixa comarca, i en Enguera (Canal de Navarrés), Fontanars dels Alforins i Ontinyent (en la Vall d’Albaida). Està a la vora del riu Canyoles i als peus de la Serra Grossa… (mare meua si està als peus de la serra…).
En les Alcusses es troba el major jaciment ibèric de Comunitat valenciana. És un poblat enmurallat on se creu van viure unes 1000-1200 persones. Està a 714 m d’altura i va ser declarat monumento històric-artístic.
En este poblat se va trobar en 1931 una figureta ibèrica de bronze que representa un guerrer a cavall (alguns creuen que és Rafa el potro…). Data del segle V o IV abans de Crist, coneguda com el guerrer de Moixent. S’ha interpretat com una escultura funeraria que podria servir al difunt en la transició a l’altra vida, o com agraïment pels favors concedits. La peça original pot visitar-se en el Museu de Prehistòria de València.
De Moixent a Vallada anàrem per una carretereta asfaltada, pensant el que patiríem després. I així va ser. Paco va aguantar com un campeó que és (quasi tant com el València campeó…), i Rafa va patir molt. Paco deia que se m’anava tota la força per la boca… però era la ràbia la que intentava expulsar. El lloc és molt bonic, una serreta en casetes i unes ermites. Vam vore un au rapaç enorme, que no sabem si seria un àguila o un voltor… o pot ser l’ombra de Xavi plantejant…

Són unes rampes impressionants. El sacro (segons Gustavo el sacromonte) ens feia molt de mal, però a la marxeta (Rafa fent zig-zag i xarrant… ) vam arribar dalt, patint.
Després ja més fácil, baixar el port i d’Aielo a Olleria pel camí de Cairent.
Ara venen festes… Però en setembre… a vore si quedem!!!

Amunt Travessers!! i fins el pròxim dissabte.