05-10-13 OLLERIA-COVALTA-AGRES

Publicado: 8 octubre, 2013 en Sin categoría

Be amics un disapte mes ens disposem a fer la ruteta semanal, la semana pasa ja teniem clar quina fer, voliem pujar per la Covalta ja que fea mes de 3 anys que no anavem i Gusta va traure una de les seues rutes, vam quedar en la coxera de Xavi a les 8 com de costum, Paco,Agusti,Rafa el rubio, Xavi, Gusta i un nou fixage Javi Camarena, no el Javi Camarena que esta fent triatlo, este Javi Camarena fa triatlo en els Bandolers i en la Cofradia aon li va comentar a Agusti que era un seguidor nostre i si podía vindre en mosatros, els travessers acollim a cualquier persona que vuiga vindre en mosatros tan soles aportartant el seu nº de conter i com ara estem de promocio no hi ha que pagar matricula, jejejej. En fi  6 valents travessers enfilem per el cami del cemeteri i per el cami de Bufali a buscar el Trovador i el cami de Gandia per agarrar el desvio cap al circuit de cross de Albaida, crusar la carretera per a buscar el cami que ens porta a Atzeneta aon agarrem el cami del Teular, que per cert pasa per darrere de la meua caseta i en eixida a la carretera per a buscar la puja que ens conduix a pujar per pista en busca de la Covalta, tot amunt amunt, per el cami Gusta va vorer un pebras i es va llançar a per ell ja que Paco anava darrere i tame l´havia vist, en vore que era un fongo es va alçar de terra en algun repeló i paca amunt, la puja es molt xula, tot pista molt bona per cert i amb unes vistes espectaculars, a la altura de la cantera que ve el cruse, agarrem direccio a la dreta i en el proxim cruse a l´esquerra en direccio a Agres, esta part de la Covalta no la coneixiem i la veritat es que es espectacular, pasem per davant de una senda que porta a Muro i continuem en busca de Agres, serra pura i dura, trossos de baixa, de puja, naturalesa pura i vistes com he dit espectaculars.

agres 1

Gusta tas lluit dien alguns, la intencio era pasar Agres per fer la 2ª part de la ruta en busca de la “Cova de les 7 finestres” pero en vorer que aplegaem al cruse de la puja dels carros i eren les 11 vam decidir esmortzar en el “Mas del Cipreret” que esta al comensament de la puja i com vam vore una pisarra que posava almuerzos vam decidir anar a probar i vam acertar de ple, estavem asoles perque Desampa, la dona que mos va atendre mos va contar que están rehabilitant el mas, en habitacions, restaurant, tenen parrilles pa torrar i un horno moruno pa fer coxinillo i pizzes que Gusta li va dir que aniria un dia pa ensenyarla a fer-ne, els bocates estaven molt bons, mos van traure un plateret de ceba que pareix que a partir de ara será fijo en els esmortzars, mos van fer los “cafeses” en cafetera italiana, mos va dixar la botella de herberet per a que se posarem lo que vuiguerem i com els travessers som molt agraits es vam acabar la botella, vam coneixer al fill de Desampa que mos va servir encara que el pobre xic no treballava allí y solo bebía cerveza i a Santiago un home natiu de Agres que havia colaborat en la construccio del mas i que fumava un caliqueño “de la canal” que era tan natural com tindre plantes i fumar marihuana, molt modern el home. Es van portar molt be en mosatros i el preu mos va dir que era pa que tornarem i de deveres que tornarem perque va estar molt be.

IMG-20131005-WA0002

Lo fotut venia en eixir del mas que era pujar la costera dels carros pero en un tres i no res mos plantem dalt i per la pista a buscar Agullent i per la via de servici a Aielo i a casa, 53 km de espectacular ruta, en fi una ruta nova, un bar nou, un component nou i rises i barbaritats que no son noves pero que no camvien la nostra manera de disfrutar de la bici i de juntar-se un bon grup de amics. Amunt travessers hasta la semana que ve.