Sendes del Benicadell

Publicado: 24 mayo, 2015 en Sin categoría

Esta setmana, els Travessers teníem una ruta sorpresa per part d’Edgar, anomenada 101256478 sendes del Benicadell  ;  un track fet per ell que ens duria per la pista de la Font Freda, a totes les sendes hagudes i per haver de l’Ombria del Benicadell.

A les 7:30 queden en l’Olleria :  Gusta , Xavi, Rafa, Paco… i sorpresa, Miquel havia abandonat les partides de domino i havia decidit vindre !! . Una volta tots, ens dirigim al camp de cross d’Albaida per recollir a Juanra, i anar a l’estació d’Albaida a per Edgar. Ja tots els Travessers reunits, anem direcció Atzeneta per a buscar la pista forestal de la Font Freda, on sobre el km 3 ens trobem un grup prou nombrós, i xarrant xarrant, ens diuen que son de Valencia, i que havien decidit fer la ruta 13 del centre BTT del Comptat, per el que compartiríem un bon tram de ruta. Parem a beure un poc d’aigua en la font, i quan arriba Gusta, ens posem en marxa per la pista a buscar la primera senda del dia.

Fem uns 4,5km de pista, i comencem amb les sendes. La primera del dia, la senda que va des de la pista forestal fins la casa de Peñalba, de uns 500m i completament ciclable. Sorpresa del dia….Gusta te trencat el fre de darrere…tindrà que fer la ruta amb el de davant.

Arribem a la casa , ens reagrupem, i Edgar ens du per la segon senda, anomenada “Camino Cid”, una senda de 950m de ferm dur amb corbes de ferradura i molt de desnivell en el tram inicial de baixada, però totalment ciclable; que va des de la casa de Peñalba fins al encreuament de Beniatjar i el camí de les Fontetes. Quan arribem al final de la senda, ens fem foto amb el Benicadell de fons:

Ara anem direcció a la tercera senda;la pujada a les Fontetes per la senda del mateix nom; la mes tècnica i empinada, i per a mes dificultat, cap amunt. 850m de senda i 167m de desnivell positiu (18,9% de pendent mitja), amb moltes corbes de ferradura i algun tram amb molta pedra. Ja dalt, i després de cagar-se varies voltes amb Edgar per la pujada, ens fem la foto en la font, bebem, i anem direcció a Rafol de Salem per mes sendes, però ja cap avall.

Ara toca la quarta senda, la del barranc de Fuster. En realitat son 3 trams de sendes i camins, que va des de la font de Fontentes fins al encreuament de la pista forestal i la senda que va a la ermita del Rafol. La senda te una llongitud de 3km, sigent el 95% ciclable, de ferm dur i el últim tram amb algunes pedres. El tram del barranc va per una zona amb molta vegetació, cosa que s’aprecia molt per aquesta zona.

Arribem al final de la senda, i partim el grup; Gusta , Rafa i Paco van per pista fins a Rafol de Salem; i Miquel , Xavi, Juanra i Edgar van a per les dos ultimes sendes del dia.

Ens dirigim a la quinta senda. Aquesta va des de l’encreuament de la senda de l’ermita del Rafol fins la font d’Elca. Es una senda de 400m amb molta pedra solta, prou tècnica, i amb un escalo d’un metre d’alt al final de la senda.

Baixem amb precaució i fent algun tram a peu, i anem direcció a l’ultima senda. Edgar va vore el track de la BTT de Castello de Rugat i va decidir incloure-la al seu track de 101256478 sendes del Benicadell. Es una senda de 400m de ferm dur, molt rapida i amb algun botet per a fer cabrioles. Una volta arribem a la cantera, ens dirigim al bar on ens esperen Gusta, Rafa i Paco.

Ja esmorzats,ens despedim de Miquel, que sen va a Salem, i anem direcció a Castello per a buscar el camí paral·lel de la carretera i anar cap a Otos , i a la caseta d’Edgar, on ens espera una mistela fresca per a fer el final de ruta. Després de que Gusta casi buidara la botella, Edgar es queda alli, i els Travessers sen van direcció a Montaverner per el carril bici cap a l’Olleria. 56km de pistes, camins i sendes per el Benicadell.