SENDA DEL IAIO I SEPIONET (SUMACARCER)

Publicado: 24 febrero, 2016 en Sin categoría

20-02-2016

Esta setmana tocava una de les rutes estrella del nostre repertori, la senda del iaio de Sumacarcer i esmorzar sepionet a la planxa al Bar Ricardo.

A les 8 al lloc de costum; Xexo, Paco, Rafa i Vicent ixen de l’Olleria en direcció al port per a buscar a Toni, que ve d’Aielo, per anar tots junts a Canals, on els esperen Edgar i Gus en el poliesportiu. Una volta tots reunits, xarrant xarrant anem per camins i sendetes cap al barranc de la Sal,baixem per una senda i Edgar,al crit de “mireumeeee mireumeeeee” baixa una senda amb pedres damunt la bici, amb la sorpresa de tots els presents…. MILACREEEE per fi ha descobert el baixar com un travesser com deu mana !!!!

Després d’aquest fet sense precedents, creuem el riu i anem direcció Anna, on per el gorg catalan anem per camins entre bancals d’ametlers, al cruse de la carretera Navarres-Sumacarcer, on continuem per una pista forestal uns 2km fins un cartell de PR que posa “senda de la costa”; per a nosaltres senda del iaio. Ara ve lo bo.

IMG-20160220-WA0023

Ara comença la senda per la que hem vingut…. la senda del iaio es una de les mes boniques de Sumacarcer. Es una senda d’uns 2km que va paral·lela al barranc de la Mare, amb una part tècnica als primers 100 metres (ja que te uns escalons molt empinats soles transitables per experts baixadors) i els últims 50m (es una baixada empinada amb pedra solta) llevat d’aquests trams, la senda es totalment ciclable i , tot s’ha de dir, molt bonica, ja que pràcticament circula entre pins, cosa envejable per aquesta zona per desgracia.

IMG-20160220-WA0027

Una volta tots baix, i parlant de coses bones, ara ve la recompensa de vindre fins ací…el famós sepionet del Bar Ricardo !!!! Arribem i esta el bar ple….menos mal que Gus havia tocat per a reservar taula…. Ens pegem la fartera,amb el sepionet i capella per esmorsar , brindem amb herbero de Vicent per el cumpleaños d’Edgar, i a seguir.

20160220_113129

En filereta d’un com si fora d’una etapa de contrarellotge, anem per carretera direcció Sellent, on pujem per la cantera direcció a Rotgla, on Rafa es queda al taller de Blai per arreglar la bici. Ens despedim de Rafa, i tots junts anem cap a Canals, on deixarem a Gus i Edgar.

IMG-20160220-WA0024

Ens despedim dels travessers, i Xexo, Paco, Toni i Rafa pujen el port en direcció l’Olleria, i Toni cap Aielo. 65 km amb sendes, esmorsarots, xupitos….. i milacres.